Onderscheidend vermogen.
Een van de meest primaire zaken als het gaat om marketing is “onderscheidend vermogen” simpel weg het vermogen om anders te zijn dan in dit geval uw concurrenten. Door anders te zijn biedt u iets aan uw potentiële klanten waar ‘anderen’ in de markt niet over beschikken. De bedrijfsidentiteit (Hoe kijkt een klant tegen uw bedrijf aan) is wat bepaald hoe de eerste indruk van potentiële klanten is ten opzichte van uw bedrijf, product en of dienstverlening. Deze zogenoemde “First impression” houd tegenwoordig niet op bij een mooie huisstijl, een leuk pand en mooie folders. Het gaat verder. Met de huidige mogelijkheden kunt u vanuit uw eigen organisatie werken aan de ware kennismaking van uw bedrijf met iedere potentiële klant. De potentiële klant is overal, op ieder moment. Iedereen die bij het bedrijf betrokken is, is een onderdeel van uw imago. De persoon die de telefoon opneemt maar ook de monteur die op locatie werkzaamheden verricht. Maar hoe onderscheidend wil je zijn! Ben je creatief of technisch vernuft ! dan kun je, je hier mee onderscheiden. Succesvolle bedrijven, zijn bedrijven waarbij de klanten zich kunnen identificeren met het product of de dienstverlening.
U bent uniek, maar uw klanten zijn dat ook.
Niet alleen u, maar ook uw klanten hebben een bepaalde verwachting van uw onderneming. De enige manier om uw veeleisende klanten hierin tevreden te stellen, is om hierin de klant tegemoet te komen, “Want uw klant is en blijft uniek, en wil zich zo ook voelen.” Echter blijf bij jezelf je visie en je doelstellingen. Buitenkans kan je ondersteunen om je doelstellingen te bereiken.